سرباز گمنام امام زمان(عج)

همه به سوی مقابله با جنگ نرم

سرباز گمنام امام زمان(عج)

همه به سوی مقابله با جنگ نرم

اسناد تخلفات مدیر عزل شده در قرارداد سوخت‌رسانی به کشتی‌ها

مدیرعامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که در دولت نهم عزل شد، بر خلاف قانون مناقصات، رکت ملی پخش فرآورده های نفتی را مجبور به امضای قرارداد غیرقانونی با شرکت کشتیرانی کرده بود.

به گزارش رجانیوز، در واکنش به سخنان رئیس جمهور در جمع مردم پاکدشت در تاریخ یازدهم خرداد ماه سال جاری درباره عزل یکی از معاونان متخلف وزیر نفت به دلیل برخی مفاسد اداری و اقتصادی، محمد‌رضا نعمت‌زاده مدیرعامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعتراض به این سخنان، خود را از اتهامات وارده مبرا دانست.

بر اساس این گزارش، مستندات مربوط به تخلفات نعمت‌زاده در زمینه انعقاد قرارداد سوخت‌رسانی به کشتی ها (بنکرینگ) موجود است که در اینجا به برخی این موارد اشاره می‌َشود.

نعمت‌زاده در هامش نامه شماره 29856/1 مورخ 22 آبان ماه سال 85 خواستار انعقاد قرارداد فروش سوخت‌های دریایی با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران با نرخ مشابه برنده مزایده شده بود.

در این راستا سید‌نورالدین شهنازی زاده مدیرعامل وقت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی طی نامه‌ شماره 33635/1 تاریخ 21 دی‌ماه همان سال به وی متذکر می‌شود که انتخاب پیمانکار سوخت‌رسانی (شرکت بناگستر کرانه) بر اساس مصوبات صادره بر حسب آئین‌نامه کمیته مناقصات و از طریق مزایده با بالاترین نرخ پیشنهادی به ازای هر تن نفت گاز، نرخ فوب خلیج فارس به علاوه 5 دلار و برای نفت کوره نرخ فوب به علاوه 2 دلار تعیین گردیده و شرکت‌های منظومه آبی قشم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

وی متذکر شده بود: شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران بر اساس روال گذشته قرارداد خرید سوخت به میزان 384 هزار تن نفت کوره و 54 هزار تن نفت گاز با نرخ بونکرینگ منهای 5 دلار برای نفت گاز و نفت کوره منعقد و اقدام به خرید سوخت از مدیریت بازرگانی شرکت می‌نماید. مدت اعتبار این قرارداد نیز تا تاریخ 15 اسفند ماه سال 85 می‌باشد.

بر اساس نامه شهنازی‌ زاده به نعمت زاده، فروش و انعقاد قرارداد جدید بنکرینگ با شرکت جمهوری اسلامی با نرخ مشابه مزایده قبلی اشکالاتی دارد.

شهنازی زاده در این نامه آورده است: از لحاظ مقررات و آئین‌نامه مناقصات، انتخاب نفر سوم با نرخ نفر برنده علی‌القاعده باید در کمیسیون مناقصات انجام گیرد؛ ضمن اینکه ادعای نفر دوم مزایده را نیز می‌تواند به دنبال داشته باشد.

به گفته وی، از سوی دیگر شرکت کشتیرانی علی‌رغم تعهدات قبلی در مورد احداث مخزن مناسب پس از سالها خرید سوخت و انتفاع از محل فروش آن به صورت خرده‌فروشی هنوز سرمایه‌گذاری مناسبی جهت ایجاد تاسیسات مربوطه در جنوب به عمل نیامده است.

بر اساس این گزارش، نعمت‌زاده در هامش این نامه خواستار مذاکره حضوری با شهنازی‌زاده و ربانی مدیر بازرگانی شرکت پخش شده بود.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته و عدم انعقاد قرارداد با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی، نعمت زاده در هامش نامه شماره 13592/1 تاریخ 18 مرداد ماه سال 86 خطاب به شهنازی‌زاده اینگونه نوشته است: ظاهرا برخلاف دستور سریع تاکنون قرارداد بنکرینگ با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی منعقد نشده است. لازم است در این هفته با دعوت از مدیران آن شرکت نسبت به انعقاد قرارداد و تحویل سوخت اقدام نموده و عدم انجام این کار به منزله تمرد از سیاست‌ها و دستورات تلقی خواهد شد.

در نهایت با فشارهای وارده از سوی نعمت‌زاده، معاون وزیر نفت و مدیر عامل سابق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در تاریخ 22 بهمن ماه سال 86 مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر انعقاد قرارداد بنکرینگ با شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران منعقد می‌شود.

خبرگزاری فارس با انتشار این خبر افزوده است که تمامی مدارک و مستندات در این خبرگزاری فارس موجود است که در صورت لزوم، به اطلاع همگان خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد